Skontaktuj się z nami: 17 22 18 961
  • pl

Wyciągarka szybowcowa ws-02

Wyciągarka szybowcowa WS02JK przeznaczona jest do wykonywania startów szybowców, szybowców szkoleniowych i wyczynowych. Zbudowana jest na trwałych sprawdzonych podzespołach samochodowych, które gwarantują długoletnią eksploatację, poprzez zastosowanie wąskiego bębna liny, który pozwala na wydłużony czas eksploatacji liny holowniczej, wyeliminowanie ciągle zużywających się układaczy liny, zmniejsza także koszty eksploatacji. Wyciągarka jest maszyną samojezdną, posiada napęd na cztery koła co pozwala ustawić ja w trudnych warunkach terenowych oraz wykorzystać każdy metr lotniska na wydłużenie startu. Po lotnisku jest możliwe holowanie szybowców i ściągarek na miejsce startów. Zastosowanie dwóch bębnów pozwala na zmniejszenie kosztów rozciągania liny i zwiększenie częstotliwości startów. Przestrzeganie niniejszej instrukcji pozwoli na prawidłową obsługę, która uchroni podzespoły wyciągarki przed awarią a prawidłowe i we właściwy sposób prowadzone przeglądy oraz obsługa techniczna wraz z prawidłową eksploatacją zmniejszą częstotliwość napraw i przedłużą okres użytkowania wyciągarki.

Wyciągarka szybowcowa WS 02 JK jest wyciągarką dwubębnową napędzana silnikiem spalinowym o mocy 250 KM poprzez zmiennik momentu i skrzynię rozdzielczą. Sterowanie odbywa się z kabiny operatora poprzez układy mechaniczne cięgna i dźwignię oraz elektryczne przekaźniki, jest maszyną samojezdną, napędzaną na cztery koła posiada dwa biegi (przód i tył) rozwija szybkość do 20 km/h.

PODWOZIE

składa się z ramy, do której przymocowane są główne zespoły wyciągarki oraz zespoły jezdne i nadwozia.

NADWOZIE

obejmuje obudowę silnika, obudowę zespołu wyciągowego, zbiorniki paliwa i oleju hydraulicznego i powietrza oraz kabinę. Kabina jest dwumiejscowa, wyciszona, charakteryzuje się wysokim komfortem pracy operatora. Szyba przednia i górna jest wykonana warstwowo co zabezpiecza operatora przed spadającą liną.

ZESPÓŁ NAPĘDOWY

obejmuje wysokoprężny silnik spalinowy z turbodoładowaniem zblokowany ze zmiennikiem momentu wraz z zabudowanymi pompami hydraulicznymi i przegubowym wałem napędowym napędzającym skrzynię rozdzielczą z której napęd jest rozdzielany na koła jezdne i zespół wyciągowy. Silnik spalinowy wykorzystywany jest równolegle do napędzania układu jezdnego i zespołu wyciągowego.

ZESPÓŁ JEZDNY:

obejmuje osie napędowe, przednia jest sterowana za pomocą układu hydraulicznego, promień skrętu 15 m.

ZESPÓŁ STEROWANIA:

zastosowano kilka systemów układu:
a) mechaniczny – obejmują układ dźwigni i cięgien sterujących silnikiem spalinowym, zmiana biegów. Dźwignie tych układów znajdują się w kabinie operatora,
b) elektropneumatyczny – steruje włączaniem bębnów holowniczych i obcinaczami lin
c) układ hydrauliczno-pneumatyczny: steruje hamulcem pomocniczym i zasadniczym układu jezdnego.

ZESPÓŁ WYCIĄGOWY

pełni podstawową funkcję w wyciągarce. Składa się z głównej przekładni kątowej wyposażonej w rozdzielacz napędu umożliwiający przeniesienie mocy tylko na jeden wybrany bęben startowy. Do układu zalicza się zespół rolek naprowadzających linę na bęben oraz nożyce awaryjnego cięcia liny.